2010. február 9., kedd

Az a bizonyos reggeli keksz

A firenzei keksz receptje, kisebb átalakítással. Történetesen nem mandulával. Inkább némi kukoricapehellyel. Mivel reggelenként nincs időm, ezért a délelőttöt rendszerint kávéval próbálom túlélni. Ezzel a keksszel akartam megoldani a problémát. Nem vagyok elég okos, bevontam a családtagjaimat a kóstolásba. Hát, sírok.






Hozzávalók (12 tallérhoz)
      100 g vaj
      100 g cukor (vagy édesítőszer)
      50 g liszt (nálam a liszt Graham)
      100 g kukoricapehely
      Továbbá: kandírozott gyümölcsök, kókusszeletek,
      Banánchips, mazsola, áfonya
      Mivel ez reggeli nass: fehér csokoládé, tejcsokoládé

A cukrot (édesítőt) és a vajat gőz fölött főzöm, ha már egyneművé váltak, leveszem a tűzről. Belekeverem a lisztet, majd a kukoricapelyhet.

Egy nagy tepsit sütőpapírral bélelek ki. Egy evőkanállal veszek a masszából, ezt a sütőpapírra kerekítem. A kis gombócokat egymástól emberes távolságra érdemes elhelyezni, a továbbiakban ez megkönnyíti a feladatunkat. Párat natúran hagyok, a többin pedig variálom a gyümölcsöket, a kókuszt, és a banánszirmokat. Előmelegített sütőben 170 fokon sütöm 10... 15 percig.
Ezek a sütik 5 perc után elkezdenek szétfolyni. ilyenkor kiveszem a sütőből, egy kanálvéggel szépen megigazítom őket. Elég is egyszer, ezután tartják a formájukat. Nekem általában a mazsolák jelzik, hogy mikor kész a süti, ugyanis erősen megpuffadnak, a tetejük pedig megpirul. Vicces látvány.

A tepsit kiveszem a sütőből, és nem nyúlok a sütikhez. Ha ilyenkor macerálom őket, akkor szétesnek, én pedig sírok. Az nem jó. Hagyjuk tehát pihenni. Ha ez megvan, és mozdíthatóvá válnak, finoman helyezzük őket egy rácsra.

Ha már megszilárdultak, olvasszunk csokit. A halványabb szépen mutat tejcsokival, az élénkebb szélét jobban kiemeli a fehércsoki. Miután megmártóztak csokiban, egy sütőpapíros vágólapon a hűtőbe teszem őket. Szilárdulás után lehet vadul habzsolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése