2010. március 19., péntek

A Bödön

Vettem egy sütis bödönt. Annyira vágytam már rá, hogy legyen miért gyártani a sok vajas sütit. Először nem nagyon értettem az "összefüggéseit". Csillag alakú falatkákat gyártottam, olyanok lettek mint a beton, és egy karácsonyi party alkalmával elneveztük őket halálcsillagoknak. Ami klassz is, mert vagány, és veszélyes, de szeretem a vajas sütiket, és nem akarom ilyen durván meggyalázni.
A vaj és a liszt arányára mindenkinek van receptje. Anyukám 70 dkg liszthez ad 25dkg vajat. Ebbe még megy egy tojás, de én jobban kedvelem, ha kissé vajas, és inkább omlik, mint roppan. Cukor helyett mézzel dolgozom, és édeskével. Sütés után egyből zárt helyre kell rakni, és melyik az a hely, amely történetesen zárt?! Lássunk egypár bödöntölteléket.

Narancshéjjal és Joghurttal



Hozzávalók:
   30-35 dkg liszt (ez nálam most teljes kiőrlésű rozsliszt)
   10 dkg vaj
   2 kanál joghurt
   1 narancs reszelt héjja
   Édeske és mézecske

Tegyük az összes alapanyagot egy tálba és gyúrjuk össze. Minden vajasnak kell egy óra a hűtőben. Utána érdemes vele tovább dolgozni. Én segítséget vettem igénybe, a kekszgépet választottam. Végül babámmal ezeket gyártottuk. 


Cukik. Csak ezek is elfogytak és következett egy újabb adag, mert ott tette magát a bödön az orrom előtt. Kényszer! Ezzel tudom indokolni. Összegyúrtam tehát a lisztet (most csak így: finomliszt), és a vajat, édesítettem mézzel, ilyesmik. Mi legyen, mi legyen, mi legyen. Turkáltam a hűtőt, meg mindent, aminek a formája hasonlít egy polcra. Végül a lime plussz gyömbér kombináció lett a nyertes. Szerintem ebből jön majd még egy adag.  

Lime-mal és gyömbérrel


Hozzávalók, számokkal is:
   30 dkg liszt (liszt)
   10 dkg vaj
   1 lime héjja
   1 kk gyömbér
   édeske és méz...ike

Diócskaformában sütöttem őket. Nem kell kivajazni, vagy ilyesmi. Simán kipattan belőle.


Kétmagos süti



Liszt helyett most őröljünk magvakat: 30 dkg mandulát, és 10 dkg fenyőmagot. A fenyőmag kissé olajos dolog. Van úgy, hogy akármilyen kevés vajat is rakunk az egészbe, mégis tocsog. Ilyenkor mehet rá keményítő, vagy liszt. Édesítsük, ahogy jó. Vegyük 3 felé. Az első adag maradhat natúr. A második legyen kakaós. Ha tudunk szerezni, a harmadikat rózsavízzel csinálhatjuk. Színezzük rózsaszínre, mert én azt akarom.
A többit mindenki tudja (most jön a hűtős, aztán a formázós- díszítős rész, majd sütünk, pár perc múlva pedig ájultan zuhanok az ágyamba, de tényleg) 

A Bödön klassz, viszont nem számítottam arra a káros hatására, újabb adagokat termeltet velem. A konyhapult kávés-teás részén nem mutat jól, ha üres. A Bödön saját életre kél, és dolgokat akar. Újabb recepteket, újabb órákat az életemből, újabb megégett kezeket.

Kérlek, segíts!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése